fbpx

El Branding serveix per construir la teva imatge de marca

El Branding és un procés essencial com a estratègia de marca

El Branding serveix per construir la teva imatge de marca i, és tot allò que es veu i es percep d’un negoci. Amb el branding aconseguirem crear la nostra propia identitat i ens diferenciarem de la competència. Per aquest motiu, un aspecte essencial per a una bona estratègia de negoci o projecte gira entorn al Branding.

T’animem a continuar amb la lectura, ja que en els següents paràgrafs desenvoluparem aquesta idea i t’ajudarem a tenir una visió sobre quins aspectes hauràs de treballar.

Què és el Branding?

El Branding és el procés de fer i serveix per construir la teva imatge de marca. Quelcom que hauria de donar-se un cop estudiada la viabilitat de la teva idea de negoci i definit el teu pla d’empresa i et posis a treballar la teva proposta de valor.

A més, hem de veure el branding com un ecosistema, on tot està connectat: la teva missió i visió, el teu logotip, la teva paleta de colors, eslògans, la teva política de comunicació… En aquest sentit, tots els aspectes que tenen que veure amb la teva marca han d’estar connectats i en harmonia, d’aquesta manera la teva imatge serà professional i el teu públic objectiu ho percebrà de forma positiva.

Quins són els objectius finals de construir el teu Branding o imatge de marca?

  • Per a què els teus clients t’identifiquin
  • Per a què et puguis diferenciar de la competència

El teu branding és un aspecte clau, perquè és tot allò que es veu i es percep del teu negoci. Per tant, un branding ben treballat donarà una imatge del teu negoci que et definirà, atorgant-te una identitat pròpia que serà perceptible per part del teu públic.

Però no només això, et diferenciarà de la competència. Això és molt important, la teva proposta de valor no pot ser una més al mercat, ha de ser diferent i generar valor afegit. Com a conseqüència, si no aconsegueixes posicionar-te, no aconseguiràs captar clients potencials perquè aquests seguiran amb la competència. Un bon branding ha de saber cridar la seva atenció i aconseguir que aquests mirin el que els ofereixes i els interessi.

Com puc construir el meu Branding?

Ningú ha dit que sigui fàcil i que ho puguis fer TOT tu. O millor dit, si ho fas tot tu, tens números de no poder arribar als objectius que t’havies proposat, perquè hauràs d’invertir temps i esforços en aspectes del branding en comptes de treballar en tirar endavant el teu projecte. Per aquest motiu, fes cursos si vols saber escollir amb criteri, però deixa’t assessorar per experts, ajuda’t d’algun dissenyador gràfic, de professionals del marketing digital

Parlem de deixar-te assessorar perquè malgrat vulguis formar-te i ser un expert en tot, no ho aconseguiràs. En aquest sentit, t’aconsellem que et bolquis a treballar en el teu negoci i hi haurà certs aspectes de construir la teva imatge de marca que hauràs de delegar per poder créixer, perquè ser dissenyador gràfic no és qüestió de mesos, si no d’anys d’estudi i pràctica. I, el mateix amb el màrketing digital, pots fer mil i un cursos, però algú que treballa en el màrketing ha estudiat molts anys i està constantment formant-se i posant en pràctica allò que va aprenent.

Alguns aspectes a treballar de la teva imatge de marca:

  • Valors: defineix la cultura del teu negoci.
  • Missió: defineix molt bé el propòsit pel que el teu negoci ha sigut creat, donant-li un sentit i una direcció.
  • Logotip: Sigues professional i utilitza’l en totes les expressions del teu negoci.
  • Paleta de colors: els colors de la teva marca son un signe d’identitat molt visual i distintiu.
  • Tipografia: les lletres també transmeten aquesta identitat.
  • Política de comunicació: la forma en com et comuniques amb els teus clients és molt important, tant en la pre-venta, com en la venta i la post-venta.
Treballem la teva imatge de marca escollint una paleta de colors
Exemple de paleta de colors

El teu èxit dependrà del teu Branding, no el subestimis.

CeRCA MARKETING

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.