fbpx

Codis QR

Cerca Marketing digital codi qr

Per a què serveix un codi QR en el dia a dia d’un negoci?

Avui dia, els codis QR ja no ens son tan desconeguts. Tot i que fa temps que existeixen, el simple fet de substituir les cartes de molts restaurants per aquests codis, ha comportat que aquests passin a formar poc a poc part de les nostres vides i no els considerem estranys.

En aquest article, intentarem apropar-vos aquesta eina digital perquè la pugueu usar en la vostra estratègia de màrketing.

Primer de tot: Què són els codis QR?

Les sigles QR provenen de l’anglès que significa “resposta ràpida”. Aquest primer aclariment ens permet dir que: els codis QR actuen com un enllaç ràpid entre el món real i el ONLINE.

Aquests codis de forma quadrada bidimensional, contenen una gran quantitat d’informació organitzada en píxels, i són un pont amb una informació que es troba allotjada a una pàgina web o landing page.

Per a què serveixen?

Mitjançant els seu escaneig a través de dispositius mòbils com els nostres telèfons, ens permeten accedir a determinada informació prèviament escollida pel negoci.

Aquesta lloc on fem que els nostres clients aterrin, pot ser el que nosaltres vulguem. I les possibilitats són infinites en el món d’Internet, anem a veure alguns exemples.

Usos dels codis QR

  • Per a descomptes o ofertes: pots suggerir escanejar un codi QR per accedir a descomptes especials i ofertes. D’aquesta manera, fidelitzaràs clients però també podràs captar leads, a partir d’un formulari podràs obtenir contactes de clients potencials. Posteriorment fer accions amb campanyes de màrketing sobre aquesats Leads.
  • Per a les teves targetes de visita: és a priori més senzill que algú escanegi un codi QR, que introdueixi dígit a dígit el nom de la teva pàgina web en el cercador. Així mateix, incorporar-lo a la teva targeta de visita et donarà una imatge actual i innovadora del teu negoci.
  • Per a la teva papereria corporativa: pots incloure el codi QR en els teus fulletons, en els teus sobres… i estalviar-te tanta lletra.
  • Col·loca’l a la porta del teu establiment: perquè quan estiguis tancat o algú hi passi per davant, el pugui escanejar i saber allò del teu negoci que t’interessi mostrar. Com per exemple: horaris, comandes online, al teu whatsapp business perquè et contactin…
  • En els teus productes: d’aquesta manera podràs incloure informació rellevant, que aporta valor afegit al teu producte, que pot ser d’interès per al teu client i millorar la seva experiència de compra: origen dels aliments o components, característiques del producte, receptes…
  • En el teu packaging: quan vens el teu producte, pots incloure el codi QR en el teu embolcall, en el teu sobre, en una targeta a l’interior del paquet per oferir descomptes, per apuntar-se a la newsletter, per fer regals o participar en sortejos…
  • Augment seguidors: pots redirigir a la gent a les teves xarxes socials, incloent el codi QR en un adhesiu visible a les sales d’espera del teu negoci o en un lloc de la tenda específic…

Com obtinc un codi QR?

Primer de tot, necessites saber per a què el vols, és a dir, quina és la informació que vols mostrar a qui escaneji el codi.  Després necessites tenir una pàgina web o una landing page. Allà ubicaràs aquesta informació.

Hi ha pàgines web que et permeten ubicar PDF o altres arxius, webs que et generen codis QR de forma gratuïta (a canvi d’incorporar la seva publicitat) i altres de pagament.

Per qualsevol altre dubte, contacta amb nosaltres sense compromís.