fbpx

Codis QR

Per a què serveix un codi QR en el dia a dia d’un negoci?

Avui dia, els codis QR ja no ens son tan desconeguts. Tot i que fa temps que existeixen, el simple fet de substituir les cartes de molts restaurants per aquests codis, ha comportat que aquests passin a formar poc a poc part de les nostres vides i no els considerem estranys.

En aquest article, intentarem apropar-vos aquesta eina digital perquè la pugueu usar en la vostra estratègia de màrketing.

Primer de tot: Què són els codis QR?

Les sigles QR provenen de l’anglès que significa “resposta ràpida”. Aquest primer aclariment ens permet dir que: els codis QR actuen com un enllaç ràpid entre el món real i el ONLINE.

Aquests codis de forma quadrada bidimensional, contenen una gran quantitat d’informació organitzada en píxels, i són un pont amb una informació que es troba allotjada a una pàgina web o landing page.

Per a què serveixen?

Mitjançant els seu escaneig a través de dispositius mòbils com els nostres telèfons, ens permeten accedir a determinada informació prèviament escollida pel negoci.

Aquesta lloc on fem que els nostres clients aterrin, pot ser el que nosaltres vulguem. I les possibilitats són infinites en el món d’Internet, anem a veure alguns exemples.

Usos dels codis QR

  • Per a descomptes o ofertes: pots suggerir escanejar un codi QR per accedir a descomptes especials i ofertes. D’aquesta manera, fidelitzaràs clients però també podràs captar leads, a partir d’un formulari podràs obtenir contactes de clients potencials. Posteriorment fer accions amb campanyes de màrketing sobre aquesats Leads.
  • Per a les teves targetes de visita: és a priori més senzill que algú escanegi un codi QR, que introdueixi dígit a dígit el nom de la teva pàgina web en el cercador. Així mateix, incorporar-lo a la teva targeta de visita et donarà una imatge actual i innovadora del teu negoci.
  • Per a la teva papereria corporativa: pots incloure el codi QR en els teus fulletons, en els teus sobres… i estalviar-te tanta lletra.
  • Col·loca’l a la porta del teu establiment: perquè quan estiguis tancat o algú hi passi per davant, el pugui escanejar i saber allò del teu negoci que t’interessi mostrar. Com per exemple: horaris, comandes online, al teu whatsapp business perquè et contactin…
  • En els teus productes: d’aquesta manera podràs incloure informació rellevant, que aporta valor afegit al teu producte, que pot ser d’interès per al teu client i millorar la seva experiència de compra: origen dels aliments o components, característiques del producte, receptes…
  • En el teu packaging: quan vens el teu producte, pots incloure el codi QR en el teu embolcall, en el teu sobre, en una targeta a l’interior del paquet per oferir descomptes, per apuntar-se a la newsletter, per fer regals o participar en sortejos…
  • Augment seguidors: pots redirigir a la gent a les teves xarxes socials, incloent el codi QR en un adhesiu visible a les sales d’espera del teu negoci o en un lloc de la tenda específic…

Com obtinc un codi QR?

Primer de tot, necessites saber per a què el vols, és a dir, quina és la informació que vols mostrar a qui escaneji el codi.  Després necessites tenir una pàgina web o una landing page. Allà ubicaràs aquesta informació.

Hi ha pàgines web que et permeten ubicar PDF o altres arxius, webs que et generen codis QR de forma gratuïta (a canvi d’incorporar la seva publicitat) i altres de pagament.

Per qualsevol altre dubte, contacta amb nosaltres sense compromís.

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.