Fes que els teus clients et trobin al mapa

Ubica el teu negoci a Google Maps

Com a primera dada rellevant que has de conèixer és que, els negocis que actualitzen la seva fitxa de Google My Business reben 7 vegades més clics al buscador de Google i al Google Maps que la resta.

Especialment per als negocis locals és molt important que els teus clients t’ubiquin en el mapa de Google i, no només això, si no que quan busquin més informació a la fitxa del teu negoci, la puguin trobar.

Si una persona està buscant el que tu ofereixes, per exemple una botiga de mobles i, posa al cercador de Google Maps la paraula “comprar mobles Granollers” imaginem-nos les següents situacions:

  • Del llistat de negocis que venen mobles, el teu està en una posició molt baixa  del llistat de negocis que ofereixen el mateix tipus de productes. En aquest cas, el més probable és que el client esculli un de la competència que es trobi en les primeres posicions.
  • Si es fixa en el teu i intenta contactar, però no tens les dades actualitzades (com el telèfon) o has tancat: MIAU, l’has perdut.
  • Si el client potencial decideix que ets l’opció que buscava i et fa una visita perquè surt que estàs obert, però realment no has actualitzat les dades i estàs tancat : MIAU, l’has perdut.
  • Si tens competidors amb moltes ressenyes positives… Aniran abans a la competència gràcies al “social proof” generat per les bones ressenyes.
  • Si del llistat de categories de productes, no surt especificat el que ell busca com per exemple “mobles de jardí”, pensarà que no ho tens i s’anirà a la competència que sí que ho hagi afegit.

I aquesta llista d’exemples podria ser més i més extensa, perquè la casuística és molt gran però la conclusió sempre és la mateixa: Treballa el teu Google My Business i no perdis més oportunitats.

Google My Business, la nova xarxa social

L’aposta de Google és clara, vol oferir al seu cercador els millors resultats de recerca als seus usuaris. Això vol dir que els mostrarà aquella informació que consideri més rellevant. En aquest sentit, Google premiarà aquell negoci que actualitzi constantment la seva informació, que faci publicacions rellevants, detalli bé els seus productes i serveis, tingui una web amb una bona experiència de l’usuari, entre d’altres aspectes.

A més, no sé si ho sabíeu però a les fitxes de Google es poden realitzar publicacions, donar m’agrada, compartir fotografies, rebre comentaris, convertir-se en seguidor d’un perfil d’empresa… No us recorda això a una xarxa social?

Doncs no creeu la fitxa i doneu la tasca per finalitzada. Recordeu-vos d’actualitzar-la, si no voleu anar perdent clients pel camí.

Com escalar posicions a la competència

És molt important que els teus potencials clients et trobin i un cop t’hagin trobat, convidar-los a visitar-te. I us estareu preguntant: per on començo, què haig de fer?

A continuació us expliquem amb més de detall algunes coses que heu de fer sí o sí.

Títol/nom de l’empresa: el teu títol perfecte ha d’incloure el nom del teu negoci i la keyword del sector, és a dir: Cerca per exemple és el nom de l’empresa però aquest nom de marca per sí sol no ens posicionarà, haurem d’afegir Cerca Marketing Digital.

Fotografies: son les que generen més clics i ens ajuden a crear confiança y seguretat als clients. Per aquest motiu, és important afegir fotografies de forma regular i de qualitat, que mostrin l’equip de treball, el local o els productes estrella.

Publicacions: fes publicacions regularment i informa de descomptes especials, novetats… D’aquesta manera estàs oferint informació que pot ser útil per qui visiti el teu perfil i Google així també ho percebrà.

Geolocalització: han de coincidir sempre les teves dades (telèfon, adreça…) amb les que hi hagi a la web. Per què si no, estaràs donant informació contradictòria que Google detecta ràpidament.

Ressenyes: com més ressenyes positives i de qualitat tinguis, millor. De qualitat vol dir que els teus clients expressin amb detall les seves experiències. És cert que no pots controlar el contingut que facin els teus clients sobre tu, però el que sí que pots fer és enviar l’enllaç ràpid perquè facin la seva ressenya.

Categories: inclou totes les categories de productes o serveis que ofereixis, que no se t’escapi res. Google ha de ser el teu catàleg i fins i tot, penja les fotos o posa els preus dels teus productes per oferir encara una millor experiència.

Web: Google posicionarà millor a un negoci amb web que un sense. Així que si no tens web, ja tardes en posar-te en contacte amb nosaltres! Tot i que nosaltres fem webs professionals, has de saber que Google t’ofereix la possibilitat de crear un lloc web senzill i gratuït amb el domini business.site

No descuidis el teu ecosistema digital!

Cerca MARKETING