Què és el més important per al SEO?

Quina és la reina del SEO?

Fa unes setmanes us vam explicar què era el SEO i com interaccionava Google amb el contingut dels nostres llocs web. I us dèiem que, fins ara el REI del SEO havia estat el contingut de la pàgina.

Avui, volem endinsar-nos en uns altres factors que, des de l’any 2021, han fet abdicar al REI del SEO fins al moment.

Aquests factors són… Els Core Web Vitals! I han aconseguit erigir una nova REINA del SEO: la VELOCITAT.

Què són els CORE WEB VITALS?

Google ha implementat una sèrie de mètriques que analitzen l’experiència d’usuari als llocs web. Aquestes mètriques, anomenades Core Web Vitals, donen una resultat que té impacte directe al posicionament a la SERP de Google.

Els Core Web Vitals medeixen el temps de càrrega, la interactivitat de la pàgina i la estabilitat visual. Amb ells, Google pot treure una conclusió sobre quina serà l’experiència de l’usuari que vagi a parar a aquella web.

Quins ítems formen part dels Core Web Vitals?

Els Core Web Vitals de Google estan formats pels següents ítems:

  • FID: El FID, First Input Delay, és el temps que triga el navegador a respondre a la primera interacció de l’usuari en una pàgina web mentre aquesta està carregant. Bàsicament es tracta del temps que passa entre que s’accedeix a la pàgina web i es pot començar a interactuar amb ella.
  • LCP: El LCP, Largest Contentful Paint, és una mètrica que medeix el temps que triga en carregar el component o element més gran de tota la pàgina.
  • CLS: CLS significa Cumulative Layout Shift, és a dir, valora el canvi inesperat dels elements d’una web com d’imatges, vídeos, formularis de contacte o botons. Per exemple, això succeeix quan entres en una web i vols fer clic en un botó i aquest, de forma sobtada i imprevista, canvia de posició i es pitja sobre un altre element.

Aquests tres elements, el que realment ens marquen en conjunt, és la VELOCITAT de la web. Per això, el millor és que aquests valors siguin el més baixos possible.

Com puc medir els Core Web Vitals de la meva web?

Google ha implementat una eina d’anàlisi que podeu utilitzar per valorar la vostra web en aquests apartats.

L’adreça és https://pagespeed.web.dev/

I, si teniu curiositat, la nostra té els següents resultats a la versió mòbil i escriptori:

Core web vitals
Core web vitals SEO informació

Què és més important, la velocitat a la versió mòbil o la versió escriptori?

Des de l’any 2018 Google va implementar el que s’ha anomenat Mobile First Indexing, és a dir, que la versió mòbil d’una plana web és la que es rastreja i per tant, s’indexa al buscador.  De fet, aquest any 2022 Google únicament rastreja les versions mòbils dels llocs web ja que el 60% del tràfic web es realitza des d’aquests dispositius.

En aquest punt, cal esmentar que Google, per incrementar la velocitat de les versions mòbils va crear Google AMP. AMP significa Accelerated Mobile Pages, una iniciativa de codi obert que es va iniciar amb l’objectiu de crear pàgines ultra ràpides en la seva versió mòbil amb una velocitat de càrrega pràcticament instantània.

Avui dia, el projecte Google AMP es troba en desús, les versions responsives dels llocs web ja compleixen amb els requisits i les versions AMP diferien massa respecte les versions d’escriptori.

Per tant, no necessiteu implementar una versió AMP a la vostra web, el que sí que us heu de preocupar és que aquesta sigui completament Responsive (que s’adapti a tots els dispositius mòbils).

Amb quin navegador analitza Google les webs?

Per tal de testejar els llocs web, Google utilitza la versió que pertoqui del navegador Chrome. Per tant, sempre proveu com es veu i com carrega el vostre lloc web des d’aquest navegador.

Conclusions

Per finalitzar, destacar que ja no ens podem centrar únicament en el contingut de la nostra pàgina web, sinó que hem de cuidar molt els Core Web Vitals i l’experiència de l’usuari. D’aquesta manera, Google valorarà la nostra web com a opció a ser mostrada a la seva SERP.

Recordeu, Google necessita ser útil per continuar tenint el control del seu mercat i si mostra un resultat a una recerca que no satisfà l’experiència de l’usuari, en contingut o velocitat, no el mostrarà més vegades.

A Cerca dissenyem webs completament responsives i que compleixen amb tots els requisits marcats per Google als seus Core Web Vitals. Si voleu que fem una ullada a la vostra web i us fem recomanacions per poder millorar-la, estarem encantats d’ajudar-vos. ¡Escriun-nos a hola@cercamarketing.cat !

En pròxims episodis us explicarem com podeu millorar aquest temps de càrrega…Pista… amb el WPO o optimització del lloc web!

Deixa’t assessorar per experts!

Cerca MARKETING